Folk You! pentru MIŞCAREA DE REZISTENŢĂ,
Folk You! pentru VAMĂ,
Folk You! pentru spiritul liber,
Folk You! pentru frumuseţea fiinţei noastre!
Folk You! pentru demnitatea Rezistenţei noastre!

vineri, 6 aprilie 2012

La Mulţi Ani Maestre Gheorghe Zamfir! Happy Birthday Gheorghe Zamfir!

La Mulţi Ani, Maestre Gheorghe Zamfir! 
Să vă ţină Dumnezeu sănătos şi fericit mulţi ani de acum înainte!

Foto: wikipedia.org

 "Dăruieşte, una după alta, dorinţa de a visa, a dansa, a iubi şi a plânge". Maestrul Gheorghe Zamfir, prin sunetul naiului, a făcut cunoscut folclorul românesc, dincolo de cuvinte, în toate colţurile lumii." (LUMINITA CIOBANU)
http://www.jurnalul.ro/calendar/astazi-e-ziua-ta-gheorghe-zamfir-609178.htm


Gheorghe Zamfir la Sfântu Gheorghe |  Povestea din Ajun  2011

"Sunt nebun după tot ce este românesc şi mai ales după folclor, cea mai mare valoare universală. 
Folclorul românesc este sacru în tot ce are şi tot ce conţine este divin. Compun, creez, căci acestea sunt importante şi esenţiale astăzi: creaţia şi credinţa. Cu cât am studiat şi am prezentat sub diferite forme folclorul, cu atât mi-am dat seama de rolul său colosal în menţinerea echilibrului în societate. Cu cât m-am confundat cu el, cu atât am realizat, în repetate rânduri, sacralitatea lui şi nu mai eram eu, ci însăşi glia, în toată definiţia ei majoră. Am dat acestui popor totul, însă constat cu amărăciune că, în momentul actual, în România nu mai există cu adevărat noţiunea de cultură. Adevărata cultură de astăzi, de la noi, este politica, iar conceptul de om de cultură aproape că nu mai există. Totul a fost supus politicii!

Privind în urmă, la cariera mea, mă felicit pentru faptul că am ajuns primul muzician al planetei cu peste 750 de milioane de discuri vândute – la secţiunea muzică clasică ­ însă regret că nu am valorificat toate stilurile muzicale (12 în total) pe care le-am abordat. Anul acesta voi organiza un eveniment de referinţă, un festival mondial de nai, riguros din toate punctele de vedere.

La cei 71 de ani, pe care îi împlinesc astăzi, nu-mi doresc decât ce-au spus doi mari români ­ Petru Rareş şi Mihai Eminescu: «Nădăjduim în Dumnezeu că vom fi ce am fost, şi mai mult decât atât» şi «La trecutu-ţi mare, mare viitor»!"


Muzician complet, virtuoz tulburător, Gheorghe Zamfir posedă o personalitate iradiantă. Electrizează o sală din câteva măsuri", titra publicaţia elveţiană L’imparţial, în 1970. "Această muzică n-are vârstă. Ea este viaţa de toate zilele a unui popor şi natura care-l înconjoară", consemna Valeurs Actuelles din Franţa, în 1971. Tot francezii, de astă dată cei de la France Soire, notau în 1971: "Zamfir şi naiul său: o muzică ce te face să visezi (...) Te aruncă într-un extaz aproape de beatitudine, liniştit, fără exces, chiar fără să-ţi dai seama. Nimic din ce s-a spus în aceste publicaţii nu este exagerat.